boosopdelucht

boosopdelucht

STEEDS VERRASSEND, ALTIJD KUT

8 augustus 2009 - 23:49 uur

Het ergste wat een jonge vader kan overkomen is het voor de eerste keer, in het midden van de nacht, schoonmaken van een dampende poepluier van zijn pas geboren dochter. Met stip op twee staat op een drukke zaterdagmiddag met de kinderwagen even snel bij het Kruidvat naar binnen voor een kleine boodschap. Neem dat ‘even snel’ maar niet al te letterlijk! De voorgenomen koop vormt al snel de bekende druppel op de oh zo gloeiende plaat.

Volgens Kruidvat biedt hun winkelformule vertrouwd voordeel in een toegankelijke winkelomgeving. Klinkt aantrekkelijk! Door de overzichtelijke presentatie, zo zegt Nederlands grootste voordeeldrogist, vind je makkelijk je weg in de winkel. Producten en aanbiedingen zijn zo gepresenteerd dat je intuïtief vind wat je zoekt. Je kunt er inderdaad niet om heen; om de actieproducten van het Kruidvat. De drogist is een kei in het barricaderen van gangpaden met de meest uitlopende en oninteressante discounttroep. Waren het vroeger alleen de shampoo, stukjes zeep, tandenborstels en diverse maten maandverband (toen nog zonder vleugels); tegenwoordig passen de printers, bloemvazen, muziekceedees, DVD-spelers, rubberen opblaasboten en keukenmachines niet meer in de van origine bedoelde drogisterijrekken.

De niet-cosmetica-artikelen (zoals Kruitvat ze noemt) staan hoog en breed opgestapeld in en om de gangpaden en bij de ingang van de winkel. Zo wordt het kopen van een potje ‘lange fixatie creëer je eigen stijl gaat lang mee’-Schwarzkopf Junior Powerstyling als afsluiting van een gezellige dagje winkelen een ware militaire hindernisbaan. De doorstroom in ieder gangpad loopt als poep na het eten van vijfentwintig Chiquita bananen.

Er is echter één lichtpuntje: de bakken met schepsnoep. Maar waar kan ik mijn puntzak dichtmaken? De weegschaal is defect en de afsluittape is op. En dan valt, door het manoeuvreren tussen de reclamebakken, mijn zojuist zorgvuldig gesorteerde snoepassortiment tussen een hoge toren van opgestapelde boodschappentroleys met geprint bloemmotief en een rek vol met haltertopjes in diverse kleuren en maten. Vier voor de prijs van één. Wat een winkelellende. Hiervan word ik nu boos!

dotline_470x1
1.782 views | reageren | nog geen reacties | print | bloglink | e-mail | delen
categorie: op straat | terug naar boven



reageer ook op deze blog




* verplichte velden

footer line


home | reageer@boosopdelucht.nl | RSS-blogs | inlog | sitemap | google analytics | disclaimer
Deze weblog wordt bijeengehouden door WordPress 2.8.4. Sohosted dient als gastheer.
© 2017 boosopdelucht.nl