boosopdelucht

boosopdelucht

SMS ‘NAAKTKIJKER’ AAN 6464

1 november 2009 - 20:47 uur

Ik krijg steeds meer signalen dat mijn generatie niet meer behoort tot één van de jongste. Zelf, net 34, bespeur ik een groeiende kloof tussen mij en de puberende eenentwintigste eeuw. Dat is een redelijk confronterende bewustwording. Nee, je hoort mij niet zeggen dat vroeger alles beter was. Een mobieltje, Idols, en TMF bestonden immers nog niet; en dat is volgens de tegenwoordige jeugd onvoorstelbaar om mee te leven.

Met grote verbazing kijk ik bijvoorbeeld wel eens sporadisch naar de Nederlandse muziekzenders. Ik begrijp echter nog steeds niet dat iemand langer dan vijf minuten kan kijken naar muziek. Ik ben voor de programmamakers van deze muzikale beeldproducties dan ook niet de beoogde doelgroep. Toch blijf ik af en toe, tijdens het zappen tussen de meer dan tachtig andere televisiezenders van mijn digitale zenderpakket, even hangen bij de populaire MuziekFabriek; en iedere keer irriteer ik me weer mateloos aan de walgelijke commercialdrek die iedere vijf minuten over de goedgelovige tieners wordt gekieperd.

Dat je vast zit aan een abonnement van ten minste dertien euro per week, wanneer je via de TMF-commercials een crazy frog-ringtone of een haardvuur-wallpaper bestelt, mag inmiddels bekend zijn. Dat de onbevlogen jonkheid dit pas na gemiddeld vier weken in de gaten heeft, ongewild een prepaid-jaarbudget in lucht is opgegaan en het vervolgens een raadsel is hoe af te melden voor deze sms-terror, is dan part of the deal. Met blinde woede echter, neem ik kennis van de nietszeggende, ranzige en odieuze mobiele diensten met als enige doel: Hoe troggel ik zeer prikkelgevoelige tieners zoveel mogelijk prepaid beltegoed uit hun skinny jeans?

Wie wordt je nieuwe liefde? De lovetest op je mobieltje geeft je antwoord op de vraag welke relatie het meeste kans van slagen heeft en hoe lang deze liefdesbetrekking stand zal houden. Via 3636 krijg je de naam van je liefdesbaby wanneer je het met de melkboer doet. Stuur de voornamen van jouw en je partner en je ontvangt een idiote foto van hoe jullie kind er mogelijk uit zou kunnen komen te zien. Laat je geboortedatum achter en je wordt per sms precies medegedeeld op welke dag je het loodje legt. Regelmatig op zoek naar interessante sextips? Voor 1,50 euro per keer inclusief abonnement van 6 berichten per week krijg je als sms-antwoord dat je voor 87% een beest in bed bent. SMS ‘naaktkijker’ aan 6464 en als volleerd voieur kijk je via je Nokia E71 Grey Steel Qwerty door de kleren naar ieders blote toges. (Mag ik misschien je cameltoe even zien?) Kortom, allemaal essentiële informatie die ik als jaren tachtig puber blijkbaar heb gemist. Volgens TMF een enorme tekortkoming in mijn toenmalige opvoeding?

Bij het zien van deze afgrijselijke SMS-absurditeit denk ik met weemoed terug aan de tijd van Pommetje Horlepiep, Toppop en Flying Doctors. Het wordt pijnlijk duidelijk dat mijn adolescentiefase in een ver verleden ligt. Als fonkelnieuwe vader sta ik aan de vooravond van een nieuwe manier van kindervermaak. Ik heb, ben ik bang, geen keuze en laat het met alle onmacht over mij heenkomen. Ik pak vanavond mijn A-team-stickerboek nog eens uit de kast en blader nog eens lekker door mijn jeugd.

dotline_470x1
1.752 views | reageren | 1 reactie | print | bloglink | e-mail | delen
categorie: televisie | terug naar boven

1 reactie op deze blog:

    sven werkman - 4 mei 2011, 05:35 uur

    ik was opzoek naar de naaktkijker op de mobiel.





reageer ook op deze blog




* verplichte velden

footer line


home | reageer@boosopdelucht.nl | RSS-blogs | inlog | sitemap | google analytics | disclaimer
Deze weblog wordt bijeengehouden door WordPress 2.8.4. Sohosted dient als gastheer.
© 2017 boosopdelucht.nl