boosopdelucht

boosopdelucht

WEEKENDJE BANKROET (4)

25 september 2009 - 18:01 uur

Er wordt vaak gezegd dat fouten maken menselijk is. Het gebeurt ons allemaal. Bij de één misschien wat meer dan bij de ander. De ene fout wellicht met wat meer gevolgen dan de andere; maar het blijft een normale usance. Sommigen worden er genadeloos op afgerekend, de meesten komen er stilletjes mee weg. Mijn bank maakt het echter te bont. De reclameslogan ‘het is tijd voor een bank die het anders doet‘ wordt, in mijn geval, wel heel letterlijke genomen.

Vanmorgen ontving ik, wederom per post, de nieuwe pincode van mijn inmiddels een week oude, maar nog steeds ongebruikte Europas. Wat een hel van een cijfercombinatie heb ik gekregen. Knappe jongen die een ezelsbrug kan bedenken die mij deze morse-code makkelijk kan doen laten onthouden. Aangezien ik niet meteen naast een pinautomaat woon en ik een fervent internetbankierder ben, heb ik mijn nieuwe betaalinstrument eerst maar eens op mijn digitale bank uitgeprobeerd. Ik heb al bijna een week niet kunnen ‘e-banken’. Ik kijk dus, na het drukken op de verstuurknop, met huivering uit naar mijn actuele rekeningoverzicht. Ik krijg echter in grote rode letters de melding “942: Toegang is niet mogelijk. Neem contact op met uw lokale Rabobank.” Mijn spreekwoordelijk broek zakt gigantisch af.

Ik weet dat een computer geen fouten kan maken. Het ligt altijd aan de persoon die er mee werkt. Toch twijfel ik even een moment aan deze op feiten gebaseerde waarheid. Ik probeer het daarom nog een keer, en nog een keer, en nog een keer; maar mijn scherm blijkt ongenadig en blijft mij steeds opnieuw adviseren mijn bank te contacteren. Het is inmiddels vroeg in de avond, na sluitingstijd. Nu bellen met mijn bankkantoor heeft geen enkele kans van slagen. Het bankbedieningsjuffrouwtje zit beslist met haar geliefde loungend op de sofa met een rosétje te kijken naar een aflevering van de mongolensoap As The World Turns.

Inmiddels hang ik aan de lijn met de Rabo-klantenservice. Er zijn nog vijf wachtende voor me. Valt me nog mee, gezien de ellende die ik afgelopen week heb meegemaakt. Een afschuwelijk optimistisch vriendelijke dame staat me te woord en ziet op haar schermpje dat mijn pinpas inderdaad nog niet is geactiveerd voor het bankieren via het world wide web. Woorden schieten te kort, ik val volledig stil van verbazing. Dit laatste is in mijn geval zeker zo bijzonder als Erica Terpstra in lingerie op een reuzegroot billboard voor een reclamecampagne van Marlies Dekkers.

Het meisje van de klantenservice kan het probleempje echter in een handomdraai voor me oplossen. Het is een kwestie van het plaatsen van een vinkje in haar systeem. Een kind kan de was doen en ik gelijk weer internetbankieren. Zo makkelijk gaat dat bij mijn bank.

Wat een snelle service. Niet?

dotline_470x1
2.608 views | reageren | 1 reactie | print | bloglink | e-mail | delen
categorie: in en om het huis | terug naar boven

1 reactie op deze blog:

    Maria - 10 april 2013, 05:14 uur

    I can’t stand football buy topiramate uk official and private interests. Examples of such targets include high-profile sporting





reageer ook op deze blog




* verplichte velden

footer line


home | reageer@boosopdelucht.nl | RSS-blogs | inlog | sitemap | google analytics | disclaimer
Deze weblog wordt bijeengehouden door WordPress 2.8.4. Sohosted dient als gastheer.
© 2017 boosopdelucht.nl