boosopdelucht

boosopdelucht

HELS KARWEI

12 maart 2010 - 15:13 uur

Er is een periode geweest dat ik mijn salaris beter direct op de bankrekening van de plaatselijke bouwmarkt kon laten storten. Begin je aan een doe-het-zelf-klus (hoe klein ook) dan kost het altijd klauwen met geld en is de vooraf zorgvuldig opgestelde verbouwingsbegroting altijd aan de krappe kant. Desalniettemin ga ik er graag naartoe.

Vrouwen hebben Douglas, Hunkemöller en The Body Shop. Ik voel me als een kind in een snoepwinkel in mijn eigen, knusse bouwmarkt. Lopend langs de hoge stellages met houten rabatdelen, handgereedschap en schakelmateriaal kom ik steeds weer in de verleiding om te zoeken naar welke hoek van het huis weer eens een opknapbeurt en een likje verf kan gebruiken. Daarnaast is mijn vertrouwde Karwei slechts twee kilometer van mijn woonhuis vandaan. Handig wanneer je in een haastklus net dat ene kleine boutje mist.

Afgelopen weken is mijn Karwei druk geweest met een interne verbouwing. Begrijpelijkerwijs wil een vestigingsmanager ook wel eens de rolgordijntjes verplaatsen van rechtsvoor in de winkel naar linksachter en het assortiment schuurpapier van het gangpad naast de verfkwasten naar de linker vleugel bij de toiletpotten. Een nieuw kleurtje op de met verf besmeurde winkelvloer, die uitzag alsof het personeel zich zelf dagelijks entertainde met een wedstrijdje paintball, kon ook geen kwaad. Tenminste dat is wat ik dacht dat de verbouwing zou behelzen. Niets blijkt minder waar. Mijn Karwei Nieuwe Stijl vind het nodig om zich vanaf nu te profileren als een bouwmarkt met het accent op de verfraaiing van het interieur en exterieur middels een decoratieve signatuur. Pardon?

Deze decoratieve signatuur houdt concreet in dat ik me bij de ingang al een weg moet banen door diverse kleuren hoogpolige karpetten,
B-merk mountainbikes, stoffen tweezitsbanken in gemêleerde stof of een vijfdelige onbehandeld massief eiken slaapkamer met luxe zweefdeurkast, spiegel en tweepersoons bed, inclusief kussens en bedlinnen, maar zonder lattenbodem en matras.

Afgelopen week was ik dringend op zoek naar een pvc-afvoerbuis met enkele hulpstukken. Dit was vroeger geen punt, bij Karwei.
Sorry meneer. Dat zit niet meer in ons assortiment.”
Vertwijfelt kijk ik even om me heen en zie als bevestiging boven kassa 1 het bordje met de bekende, witte letters K, A, R, W, E en I.
Jullie zijn toch een bouwmarkt?
We zijn een bouwmarkt met een beperkt vloeroppervlak. Daarom zijn we gedwongen tot het maken van keuzes in ons assortiment. Het spijt me!

Het uitgebreide assortiment hang- en sluitwerk en de gehele Flexa Couleur Locale verflijn hebben plaatsgemaakt voor een keur aan gotische bloemenvazen, een rek vol met kaarsen in alle kleuren en maten en een verscheidenheid aan pluizige berenvellen van 100% polyester. Mijn oer-mannelijke bouwmarkt is potverdomme verworden tot een low-budget woonboulevard met goedkope wijvenartikelen als decoratieve sierkussens, plastic quasi-design kroonluchters en overgordijnen in alle stoffen en motieven in Xenos-kwaliteit. Misschien moet ik volgende keer voor een halve meter draadeind wel bij Trendhopper binnenlopen?

Ik heb mijn persoonlijke Karwei-voordeelkaart, waar ik in zeven jaar tijd eigenlijk nooit echt voordeel van heb gehad, inmiddels doorgeknipt. Ik ben bang dat ik op zoek moet naar een doe-het-zelf-alternatief. De dichtstbijzijnde Praxis Megastore ligt 15 kilometer verderop.

Zo wordt in de toekomst een klein doe-het-zelf-klusje ongetwijfeld een tijdrovend en hels karwei!

dotline_470x1
1.519 views | reageren | nog geen reacties | print | bloglink | e-mail | delen
categorie: in en om het huis | terug naar boven



reageer ook op deze blog




* verplichte velden

footer line


home | reageer@boosopdelucht.nl | RSS-blogs | inlog | sitemap | google analytics | disclaimer
Deze weblog wordt bijeengehouden door WordPress 2.8.4. Sohosted dient als gastheer.
© 2017 boosopdelucht.nl